Charakteristika dobrého opatrovateľa
Komunikácia - „Komunikácia je kľúčová.“ Pri práci s ľuďmi to platí dvojnásobne. Niekedy si klienti len ťažko zvykajú na nového opatrovateľa. Je to pochopiteľné, v ich dome zrazu spolu s klientom žije aj nový človek - opatrovateľ - s jeho vlastnými zvykmi, často inej kultúry, národnosti. Kľúčovým vždy a za každých okolností zostáva komunikovať s klientom vo vzájomnej úcte a s rešpektom.
Tolerancia - Mnohých klientov okrem viacerých ochorení nadobudnutých počas aktívneho života trápia aj choroby spojené so starnutím. Môžu spôsobovať nielen fyzickú bolesť ale a aj zhoršenie psychického stavu. Preto je dôležité, aby opatrovatelia nebrali akékoľvek neobvyklé správanie klientov osobne.
Vášeň - starostlivosť o druhých by mala byť v DNA opatrovateľa. Dať na prvé miesto ostatných je jeho druhou prirodzenosťou. Treba však vždy myslieť na vyváženosť vzťahu klient - opatrovateľ v zmysle vášeň - profesionalita. Spojenie s klientom sa môže zdať dobrým nápadom, je však možné, že váš vzťah prerastie do priateľstva. To môže robiť problém ako vašej psychike, tak aj profesii.
Vzdelávanie - Dobrý opatrovateľ by si mal neustále dopĺňať svoje vedomosti a zručnosti. K najčastejším zdrojom vzdelávania je odborná literatúra, kurzy, či kontakt s kolegami.